14 grudnia 2018

Dostępny nowy model współpracy!

Czym różni się współpraca z holistyczniezdrowi.pl od innych dietetyków?

Przeanalizowałam swoje doświadczenie oraz to z czym się spotykam w swojej pracy. Zauważyłam, że coraz więcej osób ma dobrą wiedzę na temat żywienia i wyboru odpowiednich produktów. Główne problemy, które się pojawiają to wszechobecne mity dietetyczne, mówiące, że np.wieczorem nie można jeść węglowodanów. Częstym problemem jest też brak czasu na przygotowanie zdrowych posiłków i szukanie przepisów, marnowanie żywności lub aktywny i często zmieniający się tryb życia, który nie pozwala na szczegółowe planowanie. Wiele z Was wolny czas spędza ze znajomymymi, wychodzi, spotyka się, je na mieście. W tym momencie przychodzą wyrzuty sumienia co do nietrzymanego się planu.

 

Jaka jest najpopularniejsza forma współpracy z dietetykiem?

Pewnie domyślasz się, że jadłospisy.

Również tę formę stosuję w swojej pracy. Są osoby, które lubią mieć wszystko zaplanowane, trzymać się precyzyjnie wyznaczonych ilości i przepisów, co daje im poczucie bezpieczeństwa i pewność, że działają prawidłowo. To podejście również rozumiem.

Jeżeli przynosi ono dobre efekty, o to chodzi!

Często dostaję wiadomości, że dzieki jadłospisowi ktoś nauczył się jeść regularnie, ktoś inny poznał swoje porcje.

 


Oferta została więc podzielona na część dla osób lubiących elastyczność i tych przepadających za szczegółowym planowaniem.


 

Osobiście, znając zasady, którymi chcę się kierować, korzystam raczej z tego, na co akuratm ochotę, co jest dostępne, w zależności od tego gdzie akurat się znajduję. Mam energię do działania i utrzymuję stałą masę ciała.

 

Jeżeli sama poszłabym do dietetyka...

Oczekiwałabym, że nauczę się zdrowo jeść i jeżeli musiałabym schudnąć, że schudnę trwale. Chciałabym tego nauczyć się raz na zawsze a nie do końca życia szukać nowych sposobów „Jak schudnąć bez efektu jojo” lub „jak zdrowo jesć”. Potrzebowałabym raczej motywacji do zmian na początku i poczucia, że ktoś czuwa nad moimi krokami.

Wolałabym zdobyć i utrwalić nowe nawyki niż po prostu realizować sztywny plan. Nie chodzi przecież o to, żeby być uzaleznionym od dietetyka.

Tak jak to jest w rodzinie, najpierw robi się coś razem, aby dojść do pełnej samodzielności. To dałoby mi poczucie pewności siebie w zakresie diety, pomagało mądrze wybierać w zależności od sytuacji i nie denerwować się, że znowu coś się nie udalo. Przecież wiedziałabym, że doskonale sobie z tym radzę, po prostu jeden raz zdarzyło się coś, z czego nie jestem całkiem zadowolona.

Jednocześnie nie miałabym takiej ochoty na mniej wartościowe produkty, bo wiedziałabym, że w racjonalnej ilości mogę sobie na nie pozwolić, dzięki wiedzy na temat jak mądrze wybierać i bez paniki, że ten jeden raz coś zniszczy. Nie bałabym się, że przytyję w święta, bo wiedziałabym, że są od tego by świętować i spędzać czas z rodziną. Jednocześnie, wybierałabym mądrze i nieprzejadała się bo cenię swoje zdrowie, przychodziłoby mi to naturalnie.

Skupiałabym się na zdrowiu, a nie na tym, ile ważę. Prawidłowa masa ciała byłaby "skutkiem ubocznym".

 

Istnieje taka zależność, że im więcej naszego własnego wkładu w naukę, tym efektywniej wykorzystujemy ją w praktyce.

Jak to możliwe, że codziennie jem zdrowo, ale potrafię wkomponować w to czekoladę czy ciasto? 

Wierz mi, wszystko można

Może warto spojrzeć na to od innej strony ? To nie ja mam problem ze stosowaniem diety, tylko dieta nie jest dostosowana do mnie?

Dlatego chciałabym się podzielić z Wami czymś, co jest efektem moich długotrwałych  obserwacji.

Może być rozwiązaniem tych wszystkich problemów. Chcę umożliwić osiągnięcie celu wszyskim osobom, ktore chciałyby uporządkować swoją dietę, trochę schudnąć lub po prostu zacząć jeść zdrowo, ale mają problem z motywacją czy potrzebują nieco większej ilości wiedzy aby działać pewnie.

Chcę Ci zaprezentować chyba najbardziej elastyczny model współpracy z dietetykiem w Polsce. Opiera się on na współpracy okresowej, ale Twoim wyborem jest, w jaki sposób to realizujemy.

 

  • Pierwszy sposób polega współpracy okresowej opartej na jadłospisie, jest ona bardziej tradycyjny. Wraz z jadłospisem otrzymujesz możliwość stałego kontaktu, listę zakupów, zalecenia do jadłospiusu i możlwiość zadawania pytań, wyjaśniania swoich wątpliwości.

 

  • Drugie rozwiązanie polega na tym, że dostajesz ode mnie zestaw bardzo szczegółowych wskazówek i zaleceń jak komponować swoją dietę, dostosowujesz ją do swojego trybu dnia.Otrzymujesz schemat, w którym znajdują się propozycje posiłków i produkty wraz z listą zamienników, w odpowiednich gramaturach. Przykładowy dzień jadłospisu pomoże Ci wszystko ułożyć. Poznajesz swoje porcje oraz zasady komponowania idealnego posiłku. Korzystasz z produktów które masz pod ręką lub które chcesz wypróbować. Dołączasz również do naszej facebookowej społeczności, która wzajemnie się motywuje i dzieli się pomysłami, a dietetyk jest stale na niej obecny i raz na tydzień udostępnia materiały dostępne jedynie dla osób w grupie. W grupie jest raźniej, przyjemniej i czujemy większą motywację.

 

Ja myślę, że na to zasługujesz.

 

A Ty uważasz, że warto wkroczyć w nowy rok z mocnym postanowieniem zdrowia?

 

Zajrzyj do oferty i zobacz co mogę dla Ciebie zrobić J

 

dietetyk online plany dietetyczne konsultacje

,          ,

         

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave