Zawsze jestem zdania, że radzenie sobie  z problemem powinniśmy zaczynać od znalezienia jego przyczyny. Nie inaczej jest w przypadku słodyczy, jeżeli przestajesz nad nimi panować. W dzisiejszym odcinku chciałabym pomóc Ci znaleźć to, co u Ciebie jest problemem, abyś mogła zacząć działać w tym obszarze :) 

Odcinek odsłuchasz na Spotify, Apple Podcast oraz bezpośrednio w tym wpisie:

 

Jadłospis i ebook, o których wspominałam w podcaście, znajdziesz na www.sklepholistyczniezdrowi.pl

 

słodki zdrowy jadłospis dietetyk dietetyk online  jadłospis do pobrania

 

Zapytałam Was wczoraj z czym macie obecnie problem jeżeli chodzi o dietę w czasie kwarantanny. Głosy podzieliły się na dwie strony: 

  1. Ze względu na małą ilość ruchu i mniejszy wydatek energii na co dzień, niektóre osoby mają mniejszy apetyt i w związku z tym pomijają posiłki
  2. Drugi schemat to.. ciągłe podjadanie

 

Dlaczego podjadasz?

Z nudów, stresu, z powodu tego, że Twoja dieta ogólnie nie jest zbilansowana i nie zawiera produktów o wysokim indeksie sytości, dzięki którym, ochota na jedzenie nie przychodzi co godzinę.

Osoby, których jadłospis jest zbilansowany pod kątem białka i tłuszczów, zawiera węglowodany złożone w odpowiedniej ilości i odpowiednią ilość błonnika, rzadziej podjadają.

Co jeszcze? Myślę, że nie można zaprzeczyć, że jedzenie jest dla nas źródłem przyjemności.

Jeżeli Twoja dieta nie jest w żaden sposób zaplanowana i po prostu nie ma gwarancji, że w następnych posiłkach zjesz to, co lubisz, podjadasz aby tą przyjemność zapewnić sobie “na już”. 

W tym tygodniu, codziennie skupimy się na konkretnej przyczynie podjadania, abyście mogli rozprawić się z tym problemem :)

 

Wykorzystaj dobrze czas

Czas spędzony w domu możesz wykorzystać na pracę nad tym, co mogło zostać zaniedbane. Na przykład nawyki żywieniowe.

Jeżeli potrzebujesz konkretnego planu działania, na www.sklepholistyczniezdrowi.pl znajdziesz 3 różne zestawy gotowych jadłospisów: Jadłospis Zimowy, Słodki Jadłospis i Jadłospis dla Płodności :) 

 

Błędne koło podjadanie

Żeby poradzić sobie z problemem, trzeba go najpierw dobrze zidentyfikować. Dzisiaj chciałam Wam przedstawić błędne koło podjadania. To nie jest tak, że podjadasz z nudów, stresu czy innego powodu i koniec kropka, że nic nie da się z tym zrobić :) Kluczowe jest tutaj jak zwykle, poznanie problemu, aby móc sobie z nim poradzić :)

Ten cykl 🔁 gdzieś ma swój początek.

Możliwe, że teraz, kiedy w domach mamy krótszą drogę do kuchni, te mechanizmy, które wcześniej już były obecne, stają się po prostu bardziej widoczne.

Dla niektórych podjadanie jest utrwalonym nawykiem, który powstał jako reakcja, mająca na celu radzenie sobie z nieprzyjemnymi emocjami. Aby go zmienić, potrzebna jest z naszej strony praca.💪

Mamy teraz czas ⏰ na zastanowienie się nad sprawami, które były odkładane na bok w pędzie z domu do pracy, warto go wykorzystać! :)

W tym przypadku nawyku podjadania, kluczowe będzie kilka kroków:

🔸Obserwowanie: kiedy pojawia się ochota na podjadanie? Jeżeli powodują je konkretne emocje, stres czy stan emocjonalny- zastanów się, w jaki sposób możesz sobie z nimi poradzić?

🔸 Uświadomienie: jeżeli już zdajesz sobie sprawę, że tak się dzieje, bądź wyczulona/y na to kiedy pojawia się chęć podjadania, zapytaj siebie, czy na pewno w tym momencie a. jesteś głodna/y b.faktycznie masz ochotę to zjeść, czy sięgasz po batonika automatycznie

🔸 Przerwanie: kiedy uświadomisz sobie, że to ten moment, zamiast po raz kolejny wchodzić w błędne koło, wyjdź z automatyzmu. To jest moment, aby powiedzieć sobie "stop, miałam pamiętać, by tu zareagować inaczej"

🔸 Zastąpienie: na przykład, zamiast sięgnąć do talerza z ciastkami, zadaj sobie pytanie: jak w inny sposób mogę umilić sobie czas?

Kluczowe jest tutaj właśnie zerwanie trwających w nas automatyzmów :) A możemy zrobić przez autorefleksję i pracą nad stopniowym zastępowaniem starych przyzwyczajeń nowymi :)

✅ Ćwiczenie pochodzi z ebooka “Jak poradzić sobie ze słodyczami?”, który dołączony jest do Słodkiego Jadłospisu, dostępnego na www.sklepholistyczniezdrowi.pl. Znajdziesz w nim jeszcze 9 innych ćwiczeń, które pomogą Ci lepiej poznać Twój problem i z nim sobie poradzić

 

02 kwietnia 2020

Jak poradzić sobie ze słodyczami i podjadaniem?

dieta pcos, zespół policystycznych jajników, dieta w pcos

,          ,

         

jadłospis, gotowy jadłospis, jadłospis insulinooporność, co jeść w insulinooporności, dieta w insulinooporności, jaka dieta w insulinooporności

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave