24 maja 2019

Wiosenny jadłospis na 3 dni

Oto jest - 3 dniowy bezpłatny jadłospis z wykorzystaniem sezonowych produktów. Tak się złożyło, jest bezmięsny, ale dla wielbicieli mięsa podam poniżej proponowane zamienniki. Co w nim znajdziesz? Szparagi, truskawki, szpinak, rukolę, rzodkiewki, szczypiorek i nawet rabarbar (w owsiance!). Do tego dołączyłam listę zakupów, dzięki której o niczym nie zapomnisz.

 

Jak korzystać z jadłospisu?

  • Podane miary domowe i w gramach są orientacyjne; nie musisz ściśle się trzymać podanych ilości; jeżeli np. w przepisie jest 140g pomidora, a Twój waży 160g, oczywiście nie oznacza to, że należy pozostałe 20g zostawić; staraj się nie marnować produktów
  • Obiady możesz przygotowywać raz na dwa dni - w podwójnej porcji
  • Możesz między sobą zamieniać odpowiadające posiłki z różnych dni (np. śniadanie z dnia 1 ze śniadaniem z dnia 3); pamiętaj o zachowaniu różnorodności posiłków
  • Podane godziny posiłków są przykładowe; jedz regularnie zachowując odstęp 3-4 godzin między posiłkami
  • Nie zapominaj o nawodnieniu! Staraj się wypijać co najmniej 1,5L wody dziennie; część wody możesz zastąpić herbatą czy herbatami ziołowymi; jeżeli nie lubisz smaku samej wody, możesz do niej dodawać miętę, cytrynę, pomarańczę czy świeże owoce sezonowe, np. truskawki
  • Pamiętaj, aby stosować zasady zdrowej, zrównoważonej diety, o których więcej możesz przeczytać tu 10 najważniejszych zasad zdrowego odżywiania.

 

Ile kalorii ma jadłospis?

Jadłospis ułożony jest na 2000 kcal (91g białka, 83g tłuszczu, 241g węglowodanów), czyli średnie zapotrzebowanie kobiety o umiarkowanej aktywności fizycznej. Należy jednak pamiętać, że dla każdej osoby te wartości nieco się różnią i w zależności od Twojego wieku, płci i poziomu aktywności fizycznej, mogą one kształtować się na innym poziomie.

Dlatego jadłospis może być dla Ciebie inspiracją do wykonania zdrowych, pełnych wartości odżywczych posiłków, jednak ilości konkretnych produktów należy dostosować do siebie indywidualnie.

 

PS: Koniecznie daj znać w  komentarzu, który z przepisów najbardziej przypadł Ci do gustu! :)

 

darmowy jadłospis na wiosnę, holistycznie zdrowi

 

 

 

dietetyk online plany dietetyczne konsultacje

,          ,

         

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave