dietetyk online

Brzmi dziwnie? Sama wcześniej pisałam o planowaniu,więc dlaczego teraz mówię jak jeść zdrowo bez jadłospisu?

Nie myliłam się! Ono jest bardzo ważne i z dobrym planem wychodzi często lepiej niż bez niego, chociaż przy najlepszych chęciach.

Chcę Ci dzisiaj powiedzieć, że jak najbardziej można jeść zdrowo nie trzymając się jadłospisów i nie wyliczając każdej kalorii. O tym, że znajomość kaloryczności swojej diety czasami jest to bardzo ważna, pisałam tutaj. Tymczasem zapraszam Cię do przyjrzenia się (i zastosowania w praktyce!) nieco innego podejścia.

Trochę luźniejszego, co nie oznacza, że hulaj duszo, jedz co wpadnie do ręki. Powiedziałabym, wymagającego nawet większej uważności i skupienia na tym co robimy, ale przy odpowiednim przyłożeniu się do zadania – procentującego na przyszłość.

Nie ma co przedłużać, przejdźmy do konkretów

 

1. Absolutna podstawa - zakupy

Możesz nie mieć talent większy od Makłowicza czy Okrasy, znać wszystkie najpopularniejsze blogi o zdrowym odżywianiu, na Instagramie gromadzić kolekcję zdrowych przepisów i codziennie na dobranoc oglądać foodvlogi, ale z pustego i Salomon nie naleje.

Zrób chociaż raz na tydzień porządne zakupy, pełne warzyw i owoców, produktów nieprzetworzonych.

Z drugiej strony wiem jak to jest. Kiedy nie ma czasu, gotuje się i przygotowuje posiłki z tego, co akurat jest w lodówce. Niech AKURAT zawsze w Twojej kuchni będą maksymalnie nieprzetworzone, zdrowe produkty, z których siłą rzeczy będzie można wyczarnować tylko zdrowy posiłek, a kreatywność sama zacznie podrzucać pomysły na przepisy, a to jak jeść zdrowo przestanie być problemem.

Ustal sobie zasady, że np. 1/3 zakupów będą stanowić warzywa i owoce, że zawsze dbasz o to, żeby mieć w lodówce jajka, twaróg, w szafce 2 rodzaje kaszy, w zamrażalniku paczkę warzyw do przygotowania szybkiego obiadu. To tylko przykłady, to Ty najlepiej znasz swoje słabe punkty.

 

2. Ciekawość to pierwszy stopień do zdrowia

W sklepach jest teraz tyle nowych, ciekawych produktów, że aż chciałoby się je wszystkie wypróbować! Zdrowe odżywianie jest teraz prostsze niż było kiedykolwiek.

Też tak masz? Idziesz sobie alejką jednego z dwóch najpopularniejszych supermarketów w Polsce, chcesz wziąć jajka, żółty ser, bułkę. A tu wyskakuje makaron z groszku, pasta z tofu, jogurt typu islandzkiego... Nie wiem jak Ty, ale ja od razu mam ochotę wszystkie te produkty włożyć do koszyka i jak najszybciej przygotować z nich coś pysznego.

 

3. Podczas zakupów – czytaj

Tak, polecam słuchanie audiobooków i ciekawych podcastów w czasie robienia zakupów, lubię w ten sposób wykorzystywać czas, ale...

Chodzi mi też o uważne przyglądanie się etykietom, zwracanie uwagi na zawartość cukrów prostych w stosunku do węglowodanów złożonych, tłuszczów nasyconych i trans, oleju palmowego, dodatku syropu glukozowo-fruktozowego do takich produktów jak wędliny, kabanosy.

Tak sobie myślę, że może byłby potrzebny wpis o czytaniu etykiet?

Co Ty na to? Jeżeli chcesz poczytać o etykietach, zostaw komentarz pod artykułem J

 

4. Korzystaj z takich narzędzi jak Piramida Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej czy modelu Healthy Plate

W prosty sposób obrazują one jak komponować posiłku. Zobaczysz dwa, trzy razy i automatycznie jakiś głosik zacznie Ci podpowiadać, że hmm, czegoś brakuje na tym talerzu. Zdrowe odżywianie będzie nieuniknione.

 

zdrowy talerz healthy plate holistycznie

 

15 lutego 2019

Skazani na zdrowie? 
4 wskazówki jak jeść zdrowo bez planowania i bez jadłospisu

dieta pcos, zespół policystycznych jajników, dieta w pcos
ebook pcos

,          ,

         

Strona zrobiona w kreatorze stron internetowych WebWave